torsdag 7 februari 2013

Jag vill också surfa!!!! Onsdag 6 februari

Efter att ha studerat dessa killar som flyger fram på en våg så vill jag också prova. Jag har en våtdräkt med i fall att. Vi går en sväng efter stranden11841213
och vad ligger där och flyter? En övergiven surfplatta. Nej inte en iPad-en riktig surfplatta. Nu ska det badas. Vi går tillbaka till husbilen och hämtar nödvändig utrustning. Våtdräkt och våtskor till mig, (det kan ju vara kallt i vattnet), och stol till åskådare. Hopp i!
 1215  1218
Nu ska man bara ligga här och vänta på vågen. Det här var ju lätt! Att vänta ja, men sen kommer vågen! Med all sin kraft sköljer den över mig. Jag försöker hålla fötterna på botten men vågen är för stark. 1220Nej jag ger mig inte så lätt. En gång till. Ut igen, och vänta. Va nu då, var tog vågorna vägen?
Hopps, där kommer en. Man ska visst paddla när vågen kommer men jag har fullt upp med att hålla mig på min bräda så jag väntar med de avancerade övningarna till ett annat tillfälle.
1236
Jahaja! Då har jag i alla fall badat. Kan meddela att det är jobbigt men att vattnet faktiskt var varmare än jag trodde. Det är nog ca 18 grader. Kan nog bada som vanligt någon dag kanske. Det här sättet var ganska jobbigt.1241 1243
1254  1265
Grim och Loke ville helst vara med och simma men hade lite svårt i vågorna så vi plaskar lite i kanten ett tag i stället.
Undrar varför ingen annan ville bada med mig?????????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar