tisdag 19 februari 2013

Tisdag 19 februari

Eftermiddagen igår var småregnig och det har fortsatt i natt. På morgonen är det fortfarande molnigt men regnet har upphört. Vi tar det ovanligt lugnt på förmiddagen. Klockan 11 är vi klädda för en långpromenad. Vi ska gå och kolla in tågstationen. Vi har nog ca 4 kilometer att gå, enkel. Det tar ca 1 timme och en kvart att gå. Där tar vi en kaffe på ett mycket slitet café.

  DSC_0002
Varför vi gick hit? Jo i morgon bitti tänker vi ta tåget in till Barcelona. Det kostar 7,20 euro t.o.r. och vi får ta med hundarna. Stationen ligger inte långt från stranden så vi går dit så hundarna får bada. De bryr sig inte om att det är ganska kallt i vattnet. Så här dags har solen hittat fram och temperaturen blir behaglig.
DSC_0005  DSC_0013
Vi vänder tillbaka. En lång väg att gå. Fötterna är trötta och magen är hungrig när vi är tillbaka klockan 15. Nu blir det potatismos med kött och gorgonzolasås. Vilar en stund innan jag bestämmer mig för att ta bussen tillbaka till stan. Jag vill kolla in Zara i lugn och ro. Rebaja=rea! Efter en timme i butiken är jag nöjd, eller kanske inte. Jag har inte hittat något som jag vill ha. 19.00 tar jag bussen tillbaka. Det är en upplevelse i sig. Gatorna är trånga och bilar är parkerade över allt. Chauffören gör ett hästjobb som tar sig igenom. Hemma blir Lars-Erik glad när han ser att ekonomin gick ihop idag. Han bjuder på öl i baren-en stor. Vi hamnar mitt i en spanskkurs. Vi är duktiga elever och sitter tysta och lyssnar. När vi går tillbaka är det helt stjärnklart. Det bådar gott för vår resa i morgon.

1 kommentar:

  1. hei det går fint med dere blir spennende å se noen bilder fraBarcelona,det er 7 år siden jeg var der en stor å spennende by.I morgen skal vi ner i Benidorm å hente bilen vi har bokad.Dere må ha en fin tur vidre kram fra oss

    SvaraRadera